tiltpixel-house-exterior-architecture-vray-sketchup

۲۵ راه برای بالا بردن سرعت رندر در Vray


۱- تا جاییکه امکان داره تعداد Polygon های صحنه را پایین نگه دارید. Polygon بیشتر= زمان رندر بیشتر

۲- هنگام استفاده از V.Ray ٬ موضوعاتی که Polygon های زیادی دارند(مثل درختان) را Proxy کنید.

۳- مقدار Subdivs رو برای سایه ها خیلی افزایش ندهید.

۴-موضوعات اضافه موجود در صحنه را حذف کنید.

۵- از تکسچرهای با سایز خیلی بالا پرهیز کنید. اگر سایز رندرتان را روی ۳۵۰۰ پیکسل تعریف کرده اید٬ به تکسچرهای بزگتر از ۴۰۰۰ پیکسل نیازی ندارید.

۶- در متریالها از Glossiness و Highlights های بالا استفاده نکنید. به جای استفاده از متریالهای آماده٬ سعی کنید خودتان آنها را بسازید.

۷- از موضوعاتی که Polygon‌ و دیتیل های زیادی دارند برای نزدیک به دوربین استفاده کنید.

۸- حتما تفاوت بین Copy و Instance را میدانید. ساده از این موضوع نگزرید.

۹- از شر فرمانهایی که در لیست Undo هستند٬ خلاص شوید. آنها Memory شما را اشغال میکنند.

۱۰- هنگام رندرینگ٬ آنتی ویروس را غیر فعال کنید.

۱۱- حواستان به مقدار Iteration هنگام هموار کردن موضوعات باشد. (Meshsmooth, Turbosmooth)

۱۲- Caustic ها قاتل رندرند. اگر میخواهید موقع رندر خوابتان ببرد٬ از آن استفاده کنید.!

۱۳- حواستان به ماده هایی که بازتاب براق و شفافیت دارند٬ باشد.

۱۴- برای ایجاد جلوه DOF به جای استفاده از دوربین Vray ٬ از فتوشاپ و پلاگین های موجود٬ استفاده کنید.

۱۵- مرحله Postproduction در نرم افزارهای Photoshop , After effects, Nuke, Fusion ٬ میتواند ساعت ها در زمان رندر صرفه جویی کند.

۱۶- محاسبات Irradiance Map و Light Cache را ذخیره کنید(Save to file) تا در هر رندر دوباره محاسبه نشوند.

۱۷- قبل از اینکه متریال ها را به صحنه و موضوعات اعمال کنید٬ سعی کنید به کمک ماده سراسری (Overide Mtl) در لیست Global switches ٬ صحنه را با ماده خام رندر کنید تا اگر در مدلها و Polygon‌ها مشکلی باشد٬ متوجه شوید. سپس ماده ها را تک تک اضافه کنید و رندر کنید تا متوجه شوید کدام ماده باعث افزایش زمان رندر میشود.

۱۸- افزایش بیش از حد منابع نوری٬ سرعت رندر را کاهش میدهد.

۱۹- از Bucket به جای Progressive استفاده کنید.

۲۰- اگر از Displacement‌استفاده میکنید تا جاییکه امکان دارد از حالت ۲d بهره بگیرید و برای آن Memory بیشتری اختصاص دهید.

۲۱- از نسخه های ۶۴bit استفاده کنید.

۲۲- تا جاییکه امکان دارد موضوعات را به هم Attach کنید.

۲۳- Bitmap Proxies: تصاویر را Proxy کنید تا Memory کمتری اشغال شود.

۲۴- اگر از سیستمی استفاده میکنید که ۲ عدد CPU دارد (dual processor) حتما حالت multi-threading را فعال کنید.

۲۵- معمولا موضوعاتی را که از Autocad وارد میکنید در مختصات های دور ساخته شده اند. آنها را به مختصات ۰٫۰٫۰ منتقل کنید.

برگرفته از سایت Vrayworld